A jsou vám zakázány jako manželky vaše matky, vaše dcery, vaše sestry, vaše tety z otcovy i matčiny strany, vaše neteře z bratrovy a sestřiny strany, vaše kojné a vaše soukojenky a matky vašich žen a vaše nevlastní dcery, jež jsou ve vaší péči a jež se narodily z žen, k nimž jste již vešli – však jestliže jste k nim nevešli, není to pro vás hříchem – a manželky vašich synů, narozených z vašeho ledví, a dále dvě sestry současně, ledaže se to stalo již v minulosti. A Bůh je věru odpouštějící, slitovný.
Korán 4:23
Ve jménu Alláha milosrdného slitovného!
V autentickém hadíthu Prorok Muhammad řekl: „Stydlivost je součástí víry.“
V jiném hadíthu Prorok Muhammad řekl: „Stydlivost přináší jen dobré.“
(al-Buchárí a Muslim)
Tato stydlivost je krásnou vlastností pro oba, muže i ženy, ale více pro ženy, protože to odpovídá jejich ženské povaze, ve které je neiniciovat konverzaci s cizími muži.
Je důležité vědět, že islám nezakazuje ženám mluvit s muži ani mužům se ženami, pokud to vyžaduje situace a vše je v hranicích šarí’e.
Nesluší se podle práva šari’a, aby bohabojná muslimská žena pobývala na jednom místě s cizím mužem, kterému není zakázána podle přikázání Koránu 4:23. To je ovšem významná překážka pro ženy, které by se chtěly zapojit do pracovního procesu.
Na základě studií dalších hadithů, doporučují proto pánové Šejk Al Obeikan, poradce královského soudu a konzultant ministerstva spravedlnosti Saudské Arábie, a Izzat Atiya, vedoucí katedry hadithů na prestižní káhirské universitě Al-Azhar, aby muslimské ženy, chtějíce se vyhnout trestu bičování za nedovolený pobyt s cizím mužem na pracovišti, postupovaly podobně, jak doporučil Alláhův Prorok Aiše:
…
Aiša zaznamenala, že Salim, osvobozený otrok Abu Hadhaify, žil s ním a s jeho rodinou v jejich domě. Ona (t.j. dcera Suhaila) přišla za Alláhovým prorokem a řekla: „Salim dosáhl puberty jako muž a chápe, co oni chápou, a vstupuje volně do domu, já nicméně cítím, že něco trápí srdce Abu Hudhaify.“
Načež jí Alláhův prorok řekl: „Koj ho, a tak se to stane legálním a trápení, které Abu Hudhaifa cítí ve svém srdci, zmizí.“
Vrátila se a řekla: „Kojila jsem ho tedy a to, co bylo v srdci Abu Hudhaify, zmizelo.“
…
Jinými slovy: Mohamed řekl dceři Suhaila, aby Salima kojila. To z ní učinilo ženu, která pro něj nebude podle zákona přístupná, což znamená, že si jí nemůže vzít, protože se tak stane jeho pěstounkou. Tudíž s ní může být podle zákona v domě a Abu Hudhaifa nebude nadále rozhněvaný.
Alláh Všemohoucí ví nejlépe.
Poznámka autora: Islámské ženy mají být na veřejnosti cudně zahalené, avšak chtějí-li vstoupit do pracovního procesu, měly by podle fatwy pánů Al Obeikana a Izzata Atiyi všem svým kolegům předvést svá obnažená prsa, neboť by je měly nakojit svým mateřským mlékem, aby se tak vyhnuly trestu bičování. (To je fakt, to jsem si nevymyslel!)
Konání dle nálezu obou muslimských učenců je ovšem ve své podstatě téměř neuskutečnitelné, neboť u žen nelze vyvolat laktaci na povel. Proto já, doktor Azizill, vedoucí lékař mimozemské expedice na základně Kurupira, doplňuji ze své moci úřední tuto fatwu o další doporučení, založené na faktu, že vedle vlastních kojných jsou mužům podle Koránu 4:23 zakázány i soukojenky:
Autor: © Éósforos, 2015