Motto:

Však lépe v mylné naději sníti,
před sebou čirou temnotu,
nežli budoucnost odhaliti,
strašlivou poznati jistotu!

Karel Jaromír Erben
Kytice — Štědrý den


Prolog

Los Angeles 23. prosince (GPSA) – Tisková mluvčí GCATO dnes definitivně potvrdila, že na základě předběžných závěrů vyšetřovací komise jmenované globálním ministrem dopravy z řad odborníků na leteckou dopravu GCATO a specialistů GATAOCFO došlo k havárii stroje AIRJET 215 společnosti GA na lince Sydney – Los Angeles dne 20. prosince vinou teroristického útoku. Za jeho iniciátora je všeobecně pokládána neblaze proslulá TERAGO, i když se k němu dosud nepřihlásila.

Připomínáme, že obří dopravní letoun se zřítil v 1 hodinu a 12 minut místního času do hustě obydlené čtvrti LA, kde následně vybuchl a způsobil rozsáhlý požár. Stalo se tak uprostřed noci, takže vedle všech 1018 pasažérů a 36 členné posádky zahynulo hrubým odhadem i přes šest tisíc obyvatel LA a dalších osm tisíc bylo zraněno, z toho přes dva tisíce těžce. Mimo to je k dnešnímu dni ještě několik set lidí nezvěstných. Ihned po katastrofě byl uzavřen vzdušný prostor nad celou Civilizovanou Zónou pro civilní leteckou dopravu.

Ředitel bezpečnostního odboru GCATO, v jehož pravomoci je mj. i uzavření či otevření vzdušného prostoru, podal ke Globální Sněmovně návrh předběžného bezpečnostního opatření, podle nějž ode dne nového otevření vzdušného prostoru pro civilní leteckou dopravu budou všichni cestující odbavováni a přepravováni zcela nazí.

Pokud Globální Sněmovna toto opatření schválí ve zkráceném legislativním řízení na své lednové schůzi, mohla by první civilní letadla znovu vzlétnout už 12. února příštího roku.

„Naprosto nechápu, Karle,“ obrátil se Rudolf ke svému kolegovi, „jak vůbec může dojít k teroristickému útoku v letadle, kde musí všichni cestující povinně cestovat jen v plavkách nebo ve spodním prádle a jejichž zavazadla jsou dopravována zvlášť bezpilotním nákladním strojem…“

„No jo – ono se totiž proslýchá, že tím letadlem cestovaly dvě tzv. černé vdovy, které měly plastickou trhavinou vycpané kalhotky i podprsenky. Takže poslední návrh bezpečnostního ředitele je v podstatě logickým pokračováním toho předchozího rozhodnutí…“

„Blbost! A hned dvojnásobná! Jednak: Muslimové přestali létat na protest proti tomu prvnímu rozhodnutí už před třemi roky,“ oponuje Rudolf. „Nedovedu si představit, že by za takových podmínek dovolil cestovat muslimské ženě nebo dívce její mužský poručník… A za druhé: Kdyby těmi prskavkami měly vycpané kalhotky, tak by se to muselo poznat i vizuálně. U těch podprsenek ještě možná, ale…“

„Tam je to v tom případě taky blbost,“ přerušil tok jeho myšlenek Karel, „protože – už jsi někdy slyšel o tom, že by si muslimka nechala voperovat silikony? To by…“

„Asi máš pravdu,“ souhlasí Rudolf. „Nejspíš si to tedy nacpaly do zadků a do CENZUROVÁNO. Kde jinde by to mohly ještě převážet?“

„Hmm… ale asi to odpovědné činitele netrklo, protože by musela Sněmovna od února uzákonit i cavity search.

„No vidíš, Karlíčku, mohl’s jim to hned navrhnout, aspoň by měli práci pro pár gynekologů,“ směje se Rudolf, „ale i tak je to dost divné. Vždyť přece během posledních tří let k žádnému teroristickému útoku proti civilnímu letadlu taky nedošlo…“

„Ale na druhou stranu… Mají-li zájem spáchat atentát, jsou schopni překousnout i nařízení takového charakteru,“ míní Karel. „Zvlášť tedy, když se připravuje tak rozsáhlý masakr, jako tenhle.“

„Dobře, ale ta tajná organizace TERAGO přece…“

„Oni buď nevědí, kdo takové zvěrstvo spáchal – nebo to vědí až moc dobře. Ale v obou těchto případech je nutno obvinit obětního beránka. Jako bys to neznal.“

„Možná… Ale my to nevyřešíme. Tak příjemnou cestu, Karlíčku – jsi na řadě.“

„Příjemnou cestu! S tou zvěří, jo?“

„Ale, vždyť já vím. Jedu hned za tebou. Nechápu, proč vždycky, když se hraje hokej, musíme mít službu zrovna my…“


Autor: © Éósforos, 2014


Zpět na předmluvu         Pokračování         Zpět na obsah

[CNW:Counter]